W październiku dzieci z grupy 6- letnich z Przedszkola Publicznego wraz z filiami,  rozpoczęły naukę gry w szachy. Zajęcia szachowe odbywają się dzięki uprzejmości i wielkiemu zaangażowaniu  pana Konstantego Mirosława Michorowskiego, pani Alicji Gujskiej-Śledź i pani Moniki Mikody, którzy poświęcają swój wolny czas wprowadzając dzieci poprzez zabawę w świat tej taktycznej i strategicznej gry.  Mali szachiści słuchając pogadanek o szachach, poznają bajki i wierszyki szachowe, rozwiązują zagadki i biorą udział w zabawach o tematyce szachowej.

alt

Przedszkolaki grając w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianymi pionkami udoskonalają swoje umysły.

Trzeba wiedzieć, że nauka w gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka – kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, przestrzegania określonych reguł. Dlatego tez wpływa na rozwój intelektu dziecka, zwiększa aktywność umysłową i rozbudza twórcze zdolności.

Dobrą wiadomością jest to, że w grudniu uprawnienia do prowadzenia nauki gry w szachy uzyska siedmiu nauczycieli z naszego  przedszkola.

Szachy zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odpowiedzialności za własne decyzje. Uczestnik „Królewskiej gry” staje się bardziej cierpliwy i wytrwały. Uczy się szacunku do przeciwnika i do samego siebie, potrafi stosować zasadę „fair play” w życiu, nie tylko przy szachownicy.

Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Widzimy więc, że szachy to nie tylko rozrywka intelektualna ale także inwestycja w umysł naszych dzieci.

/Justyna Kuś-Mazur/