Chociaż nie mamy jeszcze wiele lat, chcemy poznawać świat ze wszystkimi jego tajemnicami. Przedszkolne wycieczki uchylają rąbka tym tajemnicom i każda nasza wyprawa uczy nas, jak zdobywać i poznawać to, czego jeszcze nie odkryliśmy...

alt

Dla wszystkich przedszkolaków maj i czerwiec był bogaty w wycieczki krajoznawcze. Dzieci młodsze były w Pacanowie, natomiast starsze zwiedziły Chęciny, Tokarnię, Rytwiany i zakątki Rzeszowa.

CHĘCINY

Wszystkie dzieci 5,6-letnie zaczęły zwiedzanie od turystycznych perełek województwa świętokrzyskiego w dniach 4,5 i 11 czerwca br. Pierwszy na trasie był  Zamekw Chęcinachnieopodal Gór Świętokrzyskich. Z parkingu trzeba było podejść nawzgórze zamkowe drogą przez las ok. 15 min. Po dotarciu na miejsce zwiedzaliśmy ruinyzamku królewskiego.  Poznaliśmy ciekawą historię  zamku, ale takżeróżne rodzaje uzbrojenia oraz  mogliśmy przymierzyćhełm z XV wieku, a nawet  włożyć ręce i głowę w dawne narzędzie kary dla chłopów.  Byliśmy świadkami wystrzału ze starodawnej broni palnej - hakownicy, sami również mogliśmy spróbować własnych sił w walce szpadą. Fantastycznie bawiliśmy się podczas nauki tańca dworskiego. Zamek zdobyty – czas wyruszać dalej….

TOKARNIA

Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni – Parku Etnograficznego w Tokarni. Zastanawialiście się kiedyś czym się różni muzeum od skansenu? Nas zastanowiło to do tego stopnia, że postanowiliśmy sprawdzić. Okazuje się, że skansen, to inaczej muzeum na wolnym powietrzu, który zgromadził w swoich zbiorach przykłady regionalnej architektury drewnianej. Oczami wyobraźni przenieśliśmy się w przeszłość. Klimat skansenu w Tokarni zauroczył nas iukazał dzieciom dość wierną rekonstrukcję wsi kieleckiej, czy bogate wyposażenia chat. Dużym zainteresowaniem cieszył się bardzo dobrze zachowany wiatrak z Grzumcina, kuźnia, liczne chałupy z regionalnym wystrojem i otoczeniem, dom organisty z Bielin, chałupa z Rokitna, drewniany kościół parafialny p.w. Matki Boskiej Śnieżnej itp. Każda chałupa jest inna, każda pochodzi z innego rejonu kielecczyzny, każda ma opisaną swoją historię – dla nas to skansen na piątkę!

PUSTELNIA ZŁOTEGO LASUW RYTWIANACHPoczątek formularza

Dnia 18 czerwca 2018 roku przedszkolaki z grup - „Leśne Ludki” z Filii nr 1 oraz „Motylki” i „Smerfy” z Przedszkola Publicznego w Połańcu  odwiedziły Pustelnię Złotego Lasu w Rytwianach.

Zwiedziliśmy XVII wieczny barokowy klasztor pokamedulski.  Zachwycił nas niezwykłą sztuką baroku włoskiego. Powróciliśmy do przeszłości w przepięknym muzeum kamedulskim. Relaksowaliśmy się w pięknych ogrodach klasztornych, spożywając drugie śniadanie oraz podziwialiśmy otaczające nas lasy.

RZESZÓW

Nasze przedszkolne eskapady zawiodły nas także do Rzeszowa… Dzień 19.06.2018 r. był dla wychowanków przedszkola z grup „Smerfy” , „Biedronki” , i „Skrzaty” dniem pełnym wrażeń, gdyż dzieci wyjechały do Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz do Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. W Ośrodku Kształcenia Lotniczego kształcił się i pracuje wychowanek naszego przedszkola pan Wojciech, dzięki któremu przedszkolacy mogli zwiedzać miejsca lotniczego szkolenia studentów. Dzieci poczuły się jak prawdziwi piloci zasiadając w kabinie samolotu. Obserwowały również start i lądowanie samolotów szkoleniowych, zwiedzały halę napraw. Dowiedziały się także o trudnej i odpowiedzialnej pracy ludzi zajmujących się lotnictwem. Dzieci mogły także obserwować symulator lotów i sposób nabywania umiejętności przez przyszłych pilotów.

Po zwiedzaniu Ośrodka dzieci pojechały do Portu Lotniczego w Jasionce. Ogromnym przeżyciem było wejście na taras widokowy, skąd mogły obserwować lądujący samolot. Zachwytem dla dzieci był również teren lotniska, obserwacja pasów startowych, zabudowań lotniska, wieży nawigacyjnej. W dalszej części dnia dzieci pojechały do Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. Zwiedzały tam Osadę Lasowiaków. Zapoznały się z dawną architekturą, podziwiając kościół, szkołę zabudowania gospodarstwa domowego. Poznały również eksponaty z tamtej epoki. Zachwytem dla dzieci były zabawki drewniane. Wychowankowie przedszkola podziwiały uroki przyrody wędrując między rabatkami oraz recytując wiersz przekazany przez panią przewodnik. Dzieci pełne uśmiechu na twarzy i z głową pełną wrażeń wróciły szczęśliwe do domu. Wszystkie atrakcje tego dnia mogliśmy zwiedzać i obejrzeć dzięki zorganizowanej wycieczce przez przedszkole, uprzejmości pana Wojciecha, jak również dofinansowaniu kosztów podróży przez rodzica naszych wychowanków z grupy Biedronki i Pszczółki.

Nasze  wycieczki - to obserwacje naturalnego świata, pięknych krajobrazów czy zwiedzanie budowli troszkę starszych czy nowoczesnych.

Przede wszystkim to wspaniałe przeżycia dla przedszkolaków!

Dzieci poznawały świat - patrząc, słuchając i dotykając.

Odwiedzone przez przedszkolaków nowe miejsca wzbudziły w dzieciach

duży zachwyt oraz ogromną radość.

To były cudne dni, pełne atrakcji!

Wszystkie wyprawy odbyły się dzięki naszej wspaniałej organizatorce  i pilotowi wycieczek Pani Dyrektor Ani Kaniszewskiej, która swoją pasją podróżniczą chętnie się z nami dzieli. Dziękujemy za to bardzo, bardzo gorąco!

Przed nami czas wakacyjny – gorące lato zaprasza na inne wojaże przedszkolaków, tym razem już z rodzicami.

Życzymy wspaniałych wakacyjnych przygód!