Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

 

 

 

Na naszych zajęciach językowych:

 

6-latki

  • Nazywamy po angielsku wybrane części garderoby.

  • Rozpoznajemy różne ubrania na rysunkach.

  • Posługujemy się słownictwem związanym z pogodą.

  • Rysujemy swoje ulubione ubrania.

  • Kolorujemy obrazki według własnego pomysłu lub zgodnie z podanym kodem kolorystycznym.

  • Układamy obrazek z puzzli.

  • Dobieramy ubrania do właściwych warunków atmosferycznych.

  • Liczymy wskazane elementy.

  • Ustalamy, jakich elementów brakuje na rysunkach.

  • Doskonalimy umiejętności grafo-motoryczne.

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć.

  • Reagujemy na polecenia wydawane w języku angielskim.

  • Śpiewamy piosenkę i ilustrujemy ją ruchem.

  • Starannie i estetycznie wykonujemy prace plastyczne.

  • Zgodnie współpracujemy z innymi dziećmi i przestrzegamy ustalonych reguł.

  • Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych i grach dydaktycznych.

  • Rozwijamy umiejętności manualne.

 

Słownictwo:

Ubrania: T-shirt, trousers, skirt, dress, shoes, sandals, jumper, shorts, hat, socks, coat

Pogoda: sunny, rainy, hot, cold

Słownictwo czynne:

What's this?; I'm wearing...; They're [blue]; They're [trousers]; I wear a [coat]

Słownictwo bierne:

Put on..;. Take off...; What are you wearing? What colour are your [trousers]?; What do you wear when it's [cold]?

 

Piosenka:

 

I'm going out to play!

 

Refren: I'm going out to play.

Good morning, good morning,

It's sunny, it's sunny – Hooray!

1. I'm wearing my dress,

I'm wearing my sandals,

I'm going out to play!

Let's bounce!

I'm going out to play.

Good morning, good morning,

It's sunny, it's sunny – Hooray!

2. I'm wearng my shorts,

I'm wearing my T-shirt,

I'm going out to play!

Let's splash!

Refren: I'm going...

3. I'm wearing my trousers,

I'm wearing my hat,

I'm going out to play!

Let's jump!

Refren: I'm going...

4. I'm wearing my jumper,

I'm wearing my coat,

I'm going out to play!

Let's throw!

 

Rymowanka

 

1. It's cold, put on your trousers and your jumper.

It's cold, put on your trousers and your jumper and your socks and your shoes.

It's cold, put on your trousers and your jumper and your socks and your shoes and your hat.

Ahh! I'm hot!

2. It's hot, take off your hat.

It's hot take off your hat and shoes and your socks.

It's hot take off your hat and shoes and your socks and your jumper and your trousers.

Ahh! I'm cold!

 

Językowe zabawy w domu:

  • włączajcie dzieciom płytę English Play Box,

  • zachęcajcie dzieci, aby nazywały w języku angielskim swoje ubrania,

  • zadawajcie dzieciom pytania o kolor ubrań np. What colour are your [trousers]?

 

 

5-latki:

  • utrwalamy znajomość nazw części ciała i poznajemy nazwy kolejnych,

  • uczymy się rymowanki Head and Shoulders,

  • słuchamy historyjki o małym smoku,

  • śpiewamy piosenkę Robo the Robot Moves Song,

  • utrwalamy znajomość kolorów,

  • utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych.

 

 

Kluczowe słowa i zwroty:

Części ciała: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, tummy

Czynności: move your body, nod your head, shrug your shoulders, bend your knees, stand on your toes, roll your eyes, wiggle your ears, close your mouth, blow your nose, rub your tummy, shake hands with your friend, stretch your neck

Rodzina: grandma, grandpa

 

 

Wiersz

 

Head and Shoulders Chant

 

Head and shoulders, knees and toes! And my tummy!

Head and shoulders, knees and toes! And my tummy!

Eyes and ears and mouth and nose!

Head and shoulders, knees and toes! And my tummy!

 

Piosenka

 

Robo the Robot Moves Song

 

I’m a little robot,

And my name is Robo,

Move your body, if you please,

Move your body just like me!

Roll your eyes, roll, roll.

Wiggle your ears, wiggle.

Blow your nose blow, blow.

Roll, wiggle, and blow!

Close your mouth, close, close.

Stretch your neck, stretch, stretch

Nod your head, nod, nod.

Close and stretch and nod!

Shrug your shoulders, shrug.

Shake hands with a friend, shake.

Rub your tummy, rub, rub.

Shrug and shake and rub!

Bend your knees, bend, bend.

Stand on your toes, stand!

Bend and stand and bend!

Językowe zabawy w domu:

  • narysujcie na sześciu częściach ciała od jednej do sześciu kropek, rzucajcie kostką do gry i wołajcie nazwę części ciała, na której narysowaliście tyle samo kropek, ile wypadło na kostce: One! Head!, Three! Hands!

  • zagrajcie z dziećmi w grę Simon says prosząc o wykonanie czynności z piosenki Robo the Robot Moves Song

     

 

3/4-latki:

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć.

  • Reagujemy na proste polecenia.

  • Uczymy się piosenki Winter is fun!

  • Uczymy się opisywać zimową pogodę recytując wiersz It's snowing. It's cold.

  • Słuchamy historyjki o misiu.

  • Śpiewamy piosenkę Hello Grandparents.

 

Kluczowe słowa i zwroty:

Pogoda: It's snowing. It's cold.

Ubrania: hat, coat, boots

Rodzina: grandma, grandpa

 

Piosenka

 

Winter is fun!

 

Winter is fun!

Let's make a snowman.

Winter is fun!

Let's make an angel.

Winter is fun!

Let's make a snowball.

 

Hello grandma, hello grandpa!

 

Hello grandma, hello grandpa!

How are you? How are you?

Grandma, grandpa, grandma, grandpa

I love you!

 

Wiersz

 

It's snowing. It's cold”

It's snowing, it's snowing,

It's snowing heavily!

It's cold, It's cold'

One, two, three!

Językowe zabawy w domu:

  • zachęcajcie dzieci, aby witały się z babcią i dziadziusiem w języku angielskim mówiąc Hello grandma! Hello grandpa! How are you?

  • na spacerze opisujcie z dziećmi pogodę It's winter, it's cold, it's snowing.