Chociaż nie mamy jeszcze wiele lat, chcemy poznawać świat ze wszystkimi jego tajemnicami.

Przedszkolne wycieczki uchylają rąbka tym tajemnicom i każda nasza wyprawa uczy nas, jak zdobywać i poznawać to, czego jeszcze nie odkryliśmy...

Dla wszystkich przedszkolaków maj i czerwiec był bogaty w wycieczki krajoznawcze. Dzieci młodsze były w Pacanowie, natomiast starsze zwiedziły Chęciny, Tokarnię, Rytwiany i zakątki Rzeszowa.

CHĘCINY

Wszystkie dzieci 5,6-letnie zaczęły zwiedzanie od turystycznych perełek województwa świętokrzyskiego w dniach 4,5 i 11 czerwca br. Pierwszy na trasie był  Zamek w Chęcinach nieopodal Gór Świętokrzyskich. Z parkingu trzeba było podejść na wzgórze zamkowe drogą przez las ok. 15 min. Po dotarciu na miejsce zwiedzaliśmy ruiny zamku królewskiego.  Poznaliśmy ciekawą historię  zamku, ale także różne rodzaje uzbrojenia oraz  mogliśmy przymierzyć hełm z XV wieku, a nawet  włożyć ręce i głowę w dawne narzędzie kary dla chłopów.  Byliśmy świadkami wystrzału ze starodawnej broni palnej - hakownicy, sami również mogliśmy spróbować własnych sił w walce szpadą. Fantastycznie bawiliśmy się podczas nauki tańca dworskiego. Zamek zdobyty – czas wyruszać dalej….

TOKARNIA

Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni – Parku Etnograficznego w Tokarni. Zastanawialiście się kiedyś czym się różni muzeum od skansenu? Nas zastanowiło to do tego stopnia, że postanowiliśmy sprawdzić. Okazuje się, że skansen, to inaczej muzeum na wolnym powietrzu, który zgromadził w swoich zbiorach przykłady regionalnej architektury drewnianej. Oczami wyobraźni przenieśliśmy się w przeszłość. Klimat skansenu w Tokarni zauroczył nas i ukazał dzieciom dość wierną rekonstrukcję wsi kieleckiej, czy bogate wyposażenia chat. Dużym zainteresowaniem cieszył się bardzo dobrze zachowany wiatrak z Grzumcina, kuźnia, liczne chałupy z regionalnym wystrojem i otoczeniem, dom organisty z Bielin, chałupa z Rokitna, drewniany kościół parafialny p.w. Matki Boskiej Śnieżnej itp. Każda chałupa jest inna, każda pochodzi z innego rejonu kielecczyzny, każda ma opisaną swoją historię – dla nas to skansen na piątkę!

PUSTELNIA ZŁOTEGO LASU W RYTWIANACH

Dnia 18 czerwca 2018 roku przedszkolaki z grup - „Leśne Ludki” z Filii nr 1 oraz „Motylki” i „Smerfy” z Przedszkola Publicznego w Połańcu  odwiedziły Pustelnię Złotego Lasu w Rytwianach. Zwiedziliśmy XVII wieczny barokowy klasztor pokamedulski.  Zachwycił nas niezwykłą sztuką baroku włoskiego. Powróciliśmy do przeszłości w przepięknym muzeum kamedulskim. Relaksowaliśmy się w pięknych ogrodach klasztornych, spożywając drugie śniadanie oraz podziwialiśmy otaczające nas lasy.

RZESZÓW

Nasze przedszkolne eskapady zawiodły nas także do Rzeszowa… Dzień 19.06.2018 r. był dla wychowanków przedszkola z grup „Smerfy” , „Biedronki” , i „Skrzaty” dniem pełnym wrażeń, gdyż dzieci wyjechały do Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce oraz do Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. W Ośrodku Kształcenia Lotniczego kształcił się i pracuje wychowanek naszego przedszkola pan Wojciech, dzięki któremu przedszkolacy mogli zwiedzać miejsca lotniczego szkolenia studentów. Dzieci poczuły się jak prawdziwi piloci zasiadając w kabinie samolotu. Obserwowały również start i lądowanie samolotów szkoleniowych, zwiedzały halę napraw. Dowiedziały się także o trudnej i odpowiedzialnej pracy ludzi zajmujących się lotnictwem. Dzieci mogły także obserwować symulator lotów i sposób nabywania umiejętności przez przyszłych pilotów.

Po zwiedzaniu Ośrodka dzieci pojechały do Portu Lotniczego w Jasionce. Ogromnym przeżyciem było wejście na taras widokowy, skąd mogły obserwować lądujący samolot. Zachwytem dla dzieci był również teren lotniska, obserwacja pasów startowych, zabudowań lotniska, wieży nawigacyjnej. W dalszej części dnia dzieci pojechały do Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. Zwiedzały tam Osadę Lasowiaków. Zapoznały się z dawną architekturą, podziwiając kościół, szkołę zabudowania gospodarstwa domowego. Poznały również eksponaty z tamtej epoki. Zachwytem dla dzieci były zabawki drewniane. Wychowankowie przedszkola podziwiały uroki przyrody wędrując między rabatkami oraz recytując wiersz przekazany przez panią przewodnik. Dzieci pełne uśmiechu na twarzy i z głową pełną wrażeń wróciły szczęśliwe do domu. Wszystkie atrakcje tego dnia mogliśmy zwiedzać i obejrzeć dzięki zorganizowanej wycieczce przez przedszkole, uprzejmości pana Wojciecha, jak również dofinansowaniu kosztów podróży przez rodzica naszych wychowanków z grupy Biedronki i Pszczółki.

Nasze  wycieczki - to obserwacje naturalnego świata, pięknych krajobrazów czy zwiedzanie budowli troszkę starszych czy nowoczesnych. Przede wszystkim to wspaniałe przeżycia dla przedszkolaków! Dzieci poznawały świat - patrząc, słuchając i dotykając. Odwiedzone przez przedszkolaków nowe miejsca wzbudziły w dzieciach duży zachwyt oraz ogromną radość. To były cudne dni, pełne atrakcji! Wszystkie wyprawy odbyły się dzięki naszej wspaniałej organizatorce i pilotowi wycieczek Pani Dyrektor Ani Kaniszewskiej, która swoją pasją podróżniczą chętnie się z nami dzieli. Dziękujemy za to bardzo, bardzo gorąco!

Przed nami czas wakacyjny – gorące lato zaprasza na inne wojaże przedszkolaków, tym razem już z rodzicami.

Życzymy wspaniałych wakacyjnych przygód!

/B. Mika
A. Wróbel
E. Ratusznik/

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć ciasteczka: Jak wyłączyć ciasteczka w przeglądarce..

Akceptuje cookies na tej stronie