Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

 

Na naszych zajęciach językowych:

 

6-latki

  • rozróżniamy na obrazkach poszczególnych członków rodziny;

  • nazywamy po angielsku wybranych członków rodziny;

  • rozpoznajemy na ilustracjach wybrane części twarzy i nazywamy je po angielsku;

  • określamy kolejność pojawiania się postaci w piosence;

  • rysujemy portret;

  • gramy w grę pamięciową;

  • określamy liczbę członków rodziny na podstawie ilustracji;

  • wskazujemy na obrazku brakujące elementy;

  • powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć;

  • odpowiadamy na pytania, wykorzystując proste zwroty w języku angielskim lub używając języka polskiego;

  • śpiewamy piosenkę i ilustrujemy ją ruchem;

  • starannie i estetycznie wykonujemy prace;

  • zgodnie współpracujmy z innymi dziećmi i przestrzegamy ustalonych reguł;

  • chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych i grach dydaktycznych;

  • rozwijamy umiejętności manualne;

  • wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej;

  • utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych;

 

Kluczowe słowa i zwroty:

 

Rodzina: mummy, daddy, sister, brother, baby, granny, grandpa

Części twarzy: eyes, nose, ears, mouth, hair

Przymiotniki: long, short, tall

 

Słownictwo czynne:

Who's this?

It's my [mummy].

I've got a [sister].

My [mummy] has got [blue] eyes.

I look like my [mummy].

 

Słownictwo bierne:

Have you got any sisters or brothers?

What colour are your mummy's eyes?

What do you look like?

 

Piosenki i wierszyki:

 

We like walking in the forest

We like walking in the forest, walking in the forest!

Walking in the forest 1,2,3!

We like walking in the forest, walking in the forest is so good for you and me!

We like running in the park, running in the park!

Running in the park 1,2,3!

We like running in the park, running in the park is good for you and me!

We like swimming in the pool, swimming in the pool!

Swimming in the pool 1,2,3!

We like swimming in the pool, swimming in the pool is so good for you and me!

We like hopping in the playground, hopping in the playground!

Hopping in the playground 1,2,3!

We like hopping in the playground, hopping in the playground is so good for you and me!

 

Walking with my family

 

I'm walking with my family!

Look! There's my mummy and my daddy and me

I'm walking with my family!

I'm skipping with my family!

Look! There's my mummy and my daddy, my brother and my sister and me!

I'm skipping with my family!

I'm hopping with my family!

Look! There's my mummy and my daddy, my brother and my sister, my granny and my grandpa and me!

I'm hopping with my family!

I'm hugging on my family!

My mummy and my daddy, my brother and my sister, my granny and my grandpa and me!

I'm hugging on my family!

Look! There's my mummy and a baby!

 

Językowe zabawy w domu:

  • włączajcie dzieciom nagranie piosenki I'm walking with my family! ! i wiersza My family chant! z płyty English Play Box 3,

  • przejrzyjcie wspólnie album rodzinny i nazywajcie po angielsku członków rodziny: Look, who's this? (It's) mummy, daddy, brother, sister, baby!

  • zadawajcie pytania typu What is [your daddy] look like?, What colour are your mummy's eyes?

  • Zabawa Zgadnij, kto to? - pokazujecie wybraną postać za pomocą gestów i mimiki, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie o kogo chodzi. Zachęcajcie do zadawania pytań, np. Is it a girl?

 

 

5-latki:

  • poznajemy nazwy pomieszczeń znajdujących się w domu;

  • poznajemy czynności, które można wykonywać w różnych pomieszczeniach;

w domu;

  • śpiewamy piosenkę In My House Song;

  • śpiewamy piosenkę Body song.

  • poznajemy nazwy urządzeń elektrycznych oraz mebli;

  • odpowiadamy na proste pytania, stosując poznane słownictwo;

  • utrwalamy znaczenie czasowników turn on oraz turn off;

  • słuchamy historyjki, w której Fluffy zaprasza Eryka i Lenę do swojego domu;

  • utrwalamy znajomość zwrotu grzecznościowego Can I have the…please?

  • poznajemy angielskich nazwy zabaw;

  • utrwalamy znajomość liczebników od 1 do 7;

  • wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej,

  • utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych,

 

Kluczowe słowa i zwroty:

 

Dom: wall, roof, window, door, chimney

 

Pomieszczenia w domu: kitchen, bedroom, living room

 

Urządzenia elektryczne: TV, computer, oven, fridge

 

Meble: table and four chairs, bed, light

 

Zabawy: Hide and seek, Jump, Run, Play computer games/ball/pirates

 

 

Piosenki i wierszyki:

 

In my house

In my house, in my house, in my big and lovely house,

there’s a kitchen, a bedroom, a living room!

A kitchen, a bedroom, a living room!

Have you got a big house too?

We sleep in the bedroom...

We eat in the kitchen... yummy, yummy, yum!

We watch TV in the living room.

Have you got a big house too?

 

Body song

Shake, shake, shake your head! Shake your head with me!

Wave, wave, wave your arms! Wave your arms with me!

Pat, pat, pat your tummy! Pat your tummy with me!

Wave, wave, wave your fingers! Wave your fingers with me!

Pat, pat, pat your legs! Pat your legs with me!

Stamp, stamp, stamp your feet! Stamp your feet with me!

 

Językowe zabawy w domu:

  • zachęcajcie do nazywania pomieszczeń w domu w języku angielskim: Where are you? In the [kitchen].

  • poproście dziecko, żeby narysowało domek lub zbudowało go z klocków I razem sprubujcie go opisać: The roof is red. The wall is...

  • rozłóżcie skakankę na podłodze i wyjaśnijcie, że po jednej stronie skakanki znajdują się nazwy związane z domem, a po drugiej wyrazy nazywające części ciała. Podaj słowo lub wyrażenie związne z jednym z wymienionych zagadnień, a zadaniem dziecka jest ustawienie się po właściwej stronie skakanki.

 

3/4-latki:

  • poznajemy angielskie nazwy członków rodziny;

  • uczymy się piosenki Throw the ball to mummy;

  • słuchamy historyjki o małej sowie, która zgubiła mamę;

  • wykonujemy czynności wymienione w piosence Children listen well.

  • Poznajemy angielskie nazwy zabawek;

  • słuchamy historyjki o zabawkach;

  • śpiewamy piosenkę Toys song.

  • wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej,

  • utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych.

 

Kluczowe słowa i zwroty:

Rodzina: mummy, daddy, sister, brother, baby,

Zabawki: car, teddy bear, plane, scooter, ball, doll

Czynności: put your hand up, put your hands down, stand up, sit down, clap your hands

 

 

Piosenki i wierszyki

 

Throw the ball to mummy

Throw the ball to mummy, mummy, mummy.

Throw the ball to mummy, 1-2-3.

Kick the ball to daddy, daddy, daddy.

Kick the ball to daddy, 1-2-3.

Roll the ball to baby, baby, baby.

Roll the ball to baby, 1-2-3.

Bounce the ball to brother, brother, brother.

Bounce the ball to brother, 1-2-3.

Pass the the ball to sister, sister, sister.

Pass the the ball to sister, 1-2-3.

 

Toys song

What is red? What is red? Can you see?

I can see a scooter! Point with me!

What is pink? What is pink? Can you see?

I can see a doll! Point with me!

What is yellow? What is yellow? Can you see?

I can see a teddy! Point with me!

What is purple? What is purple? Can you see?

I can see a ball! Point with me!

What is green? What is green? Can you see?

I can see a car! Point with me!

What is blue? What is blue? Can you see?

I can see a train! Point with me!

 

Językowe zabawy w domu:

  • przejrzyjcie wspólnie album rodzinny i nazywajcie po angielsku członków rodziny: Look, who's this? (It's) mummy, daddy, brother, sister, baby! A family photo!

  • zachęcajcie dziecko do sprzątania zabawek, niech podnosi te zabawki, o które poprosicie lub te, które są w kolorze, który wymienicie.