NASZE MOTTO:
„Dajmy dzieciom słońce,
Żeby łez nie było,
Dajmy dzieciom radość,
Dajmy dzieciom miłość”.
1. Współpracujemy z rodzicami i dbamy o więzi rodzinne.
WZMACNIAMY WIĘZI RODZINNE POPRZEZ WŁĄCZENIE CAŁEJ RODZINY DO ŻYCIA PRZEDSZKOLA
- stałe spotkania z rodzicami przeprowadzane raz w semestrze w obecności dyrektora przedszkola,
- kontakty indywidualne na bieżąco (internetowe, telefoniczne),
- wszystkie uroczystości, wydarzenia są konsultowane i ustalane z rodzicami,
- przekazywanie informacji o postępach dziecka – informowanie o diagnozie – gotowości szkolnej dziecka,
- zaangażowanie w akcję na rzecz środowiska – zbiórkę surowców wtórnych, przedszkole umiejętnie pozyskuje rodziców do partnerskiej współpracy.
- placówka ma jasno sprecyzowane formy współpracy z rodzicami,
- rodzice na bieżąco są informowani o działalności przedszkola,
- budowana jest prawidłowa relacja między wszystkimi podmiotami triady, jakimi są: dziecko – rodzic – nauczyciel,
- zapraszanie rodziców prezentujących różne zawody,
- organizowanie imprez okolicznościowych oraz uroczystości przedszkolnych,
- angażowanie rodziców do czytania książek dzieciom oraz pogłębianie więzi rodzinnych poprzez realizację programu czytelniczego „Książka – mój przyjaciel”,
- wspólnie z rodzicami wystawiamy na dużej scenie bajki mikołajkowe;
- zachęcamy rodziny do udziału w Biegu rodzinnym „Biegiem dróżką za Kościuszką”.
2. Dbamy o bezpieczeństwo naszych wychowanków
i otwieramy się na ich potrzeby.
SZCZEGÓLNIE DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO DZIECI.
· uwzględniamy potrzeby dziecka w oparciu o Konwencję o Prawach Dziecka,
· organizujemy spotkania z policjantem i strażakiem,
· w każdej grupie jest opracowany kontrakt współpracy oraz wprowadzany kodeks bezpiecznego zachowania,
· przedszkole posiada program wychowawczy zawierający zasady warunkujące bezpieczeństwo,
· systematycznie dbamy o sprzęt i wyposażenie przedszkola,
· organizujemy cykl zajęć o tematyce bezpieczeństwa np. „Bezpieczna droga”, „Bezpieczne wakacje”,
· prowadzimy zajęcia edukacyjne z zakresu bezpiecznego korzystania z komputera i internetu.
3. Rozwijamy zainteresowania i pasje dzieci.
JESTEŚMY ODPOWIEDZIALNI ZA ROZWIJANIE TALENTÓW I ZAINTERESOWAŃ DZIECI.
- zajęcia z języka angielskiego dla 3, 4, 5, 6-latków,
- zajęcia rytmiczno-taneczne dla wszystkich dzieci,
- upowszechnianie muzyki poważnej podczas zajęć dydaktycznych oraz relaksacyjnych,
- prowadzenie zajęć różnymi metodami: np. Orfta, Labana, Sherbome, odmienna metoda nauki czytania wg Majchrzak, Rocławskiego, pedagogika zabawy,
- wykorzystujemy program Dary zabawy Froebla - innowacyjną metodę w świecie pedagogiki,
- odpowiadając na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego pracujemy z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu,
- kształtujemy kompetencje matematyczne poprzez zajęcia szachowe,
- przygotowujemy do programowania – „kodowanie na dywanie”,
- rozwijamy logiczne myślenie podczas pracy z Ozobotem,
- tworzymy kąciki zainteresowań oraz kąciki tematyczne i gromadzimy rekwizyty (dzieci biorą udział w przedstawieniach teatralnych, muzycznych, plastycznych),
- bierzemy udział w konkursach oraz przeglądach artystycznych, w przedszkolu oraz poza przedszkolnych,
- organizujemy zawody mini olimpiady grupowe dbając o rozwój i sprawność fizyczną dzieci,
- odkrywamy i rozwijamy pasje przedszkolaków,
- udział w przedstawieniach teatralnych na terenie placówki i CKiSZ,
- rozwijanie zdolności recytatorskich poprzez organizowanie konkursu recytatorskiego z okazji Dnia Dziecka,
- dobór programów nauczania zapewniających każdemu dziecku osiąganie systematycznych postępów oraz umożliwiających właściwe przygotowanie dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole
- dobieramy treści zgodne z zainteresowaniami dzieci w dbałości o rozwój psychofizyczny,
- dostosowujemy metody i formy pracy do wymagań kształcenia na odległość.
4. Dbamy o integrację dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- DBAMY O WŁAŚCIWE RELACJE MIĘDZY DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI A „ZDROWYMI”
- dbamy o właściwe relacje pomiędzy dziećmi niepełnosprawnymi a zdrowymi,
- uczymy dzieci wzajemnego szacunku,
- zachęcamy dzieci „zdrowych” do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi,
- włączamy dzieci niepełnosprawne do życia przedszkolnego poprzez uczestnictwo w festynach, akademiach przedszkolnych, wycieczkach oraz spacerach,
- organizujemy zabawy umożliwiające uczestnictwo wszystkich dzieci,
- współpracujemy z uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej w Połańcu i Środowiskowego Domu samopomocy w Połańcu.
5. Dbamy o postawy prospołeczne oraz proekologiczne naszych wychowanków.
PRZEDSZKOLE UMOŻLIWIA POZNANIE I PRZEŻYWANIE DOŚWIADCZEŃ Z OTACZAJĄCEGO ŚWIATA – ZAPEWNIA SZEREG WYCIECZEK, WYJAZDÓW, WYJŚĆ DO MIEJSC KULTURY. BARDZO DBAMY O ROZWÓJ UMIEJETNOŚCI SPOŁECZNYCH, EKOLOGICZNYCH, KULTURĘ FIZYCZNĄ, SENSOWNE SPĘDZANIE CZASU WOLNEGO ORAZ ZDROWE NAWYKI ŻYWIENIOWE
- dbamy o kulturalne zachowania dzieci wobec rówieśników, osób starszych i niepełnosprawnych,
- uczymy dzieci wzajemnego szacunku i respektowania norm społecznych oraz dbamy
o aktywność fizyczną,
- promujemy efektywne spędzanie wolnego czasu oraz zdrowe nawyki żywieniowe,
- organizujemy warsztaty o zdrowym żywieniu dla rodziców i dzieci
- proponujemy kontakt rodziców ze specjalistami: logopedą, psychologiem, pedagogiem specjalnym, a także z dietetykiem,
- posiadamy "Zielony certyfikat",
- umożliwiamy bezpośredni kontakt ze sztuką,
- organizujemy i bierzemy udział w konkursach plastycznych i przeglądach ekologicznych,
- organizujemy Święto Pieczonego Ziemniaka,
- współpracujemy z Towarzystwem Kościuszkowskim w Połańcu poprzez realizację działań, np. żywa lekcja historii oraz Festyn Rodzinny z kosynierami na Kopcu Kościuszki,
- organizujemy wycieczki krajobrazowe i krajoznawcze,
- wyjścia do instytucji użyteczności publicznej np. Urząd Miasta i Gminy w Połańcu, Centrum Kultury i Sztuki w Połańcu, Miejsko Gminnej Biblioteki, itp.
- realizacja programów w zakresie zdrowia czy haseł przyrodniczych,
- stosujemy „Procedury bezpieczeństwa” obowiązujące w naszym przedszkolu oraz procedury reżimu sanitarnego w czasie pandemii.
6. Zapewniamy pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz wyrównujemy szanse edukacyjne.
POMAGAMY NASZYM DZIECIOM W INDYWIDUALNYM ROZWOJU, STARAMY SIĘ PRZYGOTOWYWAĆ DZIECKO DO DALSZEGO ETAPU KSZTAŁECENIA WIĘC WYRÓWNUJEMY JEGO SZANSE
- dostosowujemy wymagania do możliwości, zdolności, tempa każdego dziecka,
- podkreślamy osiągnięcia dziecka,
- planujemy pracę zgodnie z potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami,
- dostosowujemy czas trwania zajęć, pomoce do poziomu rozwoju dziecka,
- wychowanie również skoncentrowane jest na jednostce zdolnej,
- prowadzimy indywidualne i wyrównawcze zajęcia,
- współpracujemy ze specjalistami: logopeda, psycholog, pedagog, fizjoterapeuta,
- prowadzimy rzetelne diagnozowanie rozwoju dziecka i gotowości do podjęcia nauki w szkole,
- oferujemy trzy formy pomocy: psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, rewalidację oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
- współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna w Połańcu.
7. Czuwamy nad łagodnym startem dzieci w przedszkolu.
CHCEMY NASZYM DZIECIOM POMÓC W ADAPTACJI W PRZEDSZKOLU.
- mamy wspólnie opracowany program adaptacji „Mój pierwszy dzień w przedszkolu”,
- organizujemy spotkania dla rodziców przyszłych przedszkolaków informujące o warunkach, możliwościach i formach pracy w przedszkolu,
- zapraszamy rodziców przyszłych przedszkolaków wraz z dziećmi na otwarte zajęcia uwzględniające potrzeby dzieci nowych,
- szczególnie dbamy o dzieci nieśmiałe, lękowe, zagubione.
8. Naszą dumą jest wszechstronnie wykształcona i uzdolniona kadra.
NASZA DUMĄ JEST WSZECHSTRONNIE WYKSZTAŁCONA KADRA.
- placówka zatrudnia specjalistów z dziedziny psychologii, pedagogiki specjalnej i logopedii, fizjoterapeuty,
- nauczyciele pogłębiają swoją wiedzę w licznych szkoleniach, konferencjach, kursach,
- nauczyciele zdobywają kolejne stopnie awansu zawodowego,
- nauczyciele współpracują ze sobą rozwiązując wspólnie problemy dydaktyczno-wychowawcze oraz organizacji imprez przedszkolnych – prac w zespołach zawodowych,
- pracujemy zgodnie z kodeksem etycznym,
- prezentowanie doświadczeń w prasie pedagogicznej oraz na stronie internetowej
- prowadzimy pracę dydaktyczno-wychowawczą korzystając z technologii informatycznych – realizujemy nauczanie zdalne.
9. Posiadamy nowoczesną bazę przedszkolną.
NASZĄ DUMA JEST PIĘKNY BUDYNEK I DOBRZE WYPOSAŻONE SALE.
JESTEŚMY DUMNI Z:
- odnowionych i kolorowych budynków,
- sal, w których są nowe meble, kolorowe ściany, okna udekorowane motywami bajkowymi,
- nowoczesnych pomocy dydaktycznych i atrakcyjnych zabawek,
- nowocześnie wyposażonych kuchni i łazienek,
- otoczenia przedszkola, które jest estetyczne i ekologiczne,
- profesjonalnie wyposażonych gabinetów terapeutycznych,
- placu zabaw wyposażonego w sprzęt zabaw,
- estetycznego wystroju korytarzy (tablice informacyjne, wystawy prac dzieci, kącików ekologicznych – rybki, żółwie).
10. Dbamy o kształtowanie postaw patriotycznych wychowanków.
DBAMY O KSZTAŁTOWANIE POSTAW OBYWATELSKICH POPRZEZ POZNAWANIE TRADYCJI LOKALNYCH, REGIONALNYCH I NARODOWYCH.
· angażowanie dzieci w bliższe poznanie swojej miejscowości i uczestnictwo w życiu społeczno – kulturalnym,
· poznajemy i kultywujemy zwyczaje i tradycje regionalne,
· organizujemy na Kopcu Kościuszki „żywą” lekcję historii,
· wychowujemy do umiłowania ojczyzny i do postawy patriotycznej – każdy przedszkolak zna symbole narodowe,
· przygotowujemy uroczyste Akademie z okazji Święta Niepodległości;
· uczymy dzieci, że wszyscy ludzie mają równe prawa,
· wychowujemy do zgodnego współistnienia w społeczeństwie,
· wprowadzamy dzieci w świat podstawowych wartości moralnych,
· włączamy się w akcje charytatywne dla chorych osób i opuszczonych zwierząt,
· realizujemy programy własne o tematyce patriotycznej.
|