Erasmus+

erasmusRealizując poprzedni projekt Erasmus w ubiegłych latach „otworzyliśmy furtkę na świat”, tym razem „chcemy być częścią świata” – brzmi to obiecująco, ale przede wszystkim to duże wyzwanie dla nas nauczycieli z Przedszkola Publicznego w Połańcu. Od grudnia 2022r. do maja 2024r. będziemy realizować drugi projekt Erasmus+ pt. „To be a part of the World” („Być częścią świata”) jest to typ akcji KA122-SCH - Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej. Nasza podróżnicza ekipa jest sześcioosobowa: Dyrektor przedszkola Anna Kaniszewska, Wicedyrektor Beata Mika, Nauczyciele - Dorota Golonka, Ewelina Wojnarowska, Beata Gołyska oraz Wioletta Ziętarska. Do projektu wybraliśmy 2 szkoły: Europass Teacher Academy we Francji – Nica oraz Erasmus Learning Academy w Hiszpanii - Teneryfa, gdzie będziemy uczestniczyć w kursach metodycznych oraz praktycznych z zakresu edukacji ekologicznej i outdoorowej.

            Dlaczego metoda outdoorowa? W naszej placówce realizujemy wiele lokalnych wewnętrznych projektów z zakresu ekologii, widzimy potrzebę rozwijania się i pragniemy podnieść jakość pracy przedszkola w zakresie stosowania nowatorskich metod z elementami doświadczania, eksperymentowania, umożliwiając wielokierunkowy rozwój naszych wychowanków przez działanie. Chcemy pomóc dzieciom  być lepszymi i bardziej uważnymi na wyzwania dzisiejszego świata pogrążonego w pandemii i konsumpcjonizmie, czy komputeryzacji. Pisząc ten autorski projekt założyliśmy kilka celów do zrealizowania: - nabycie doświadczenia w zakresie planowania i dostarczania inspirujących pomysłów na zajęcia edukacyjne w naturalnym środowisku przyrodniczym; - ukształtowanie u wychowanków postaw proekologicznych w zakresie zrównoważonego gospodarowania środowiskiem naturalnym; - nabywanie opiekuńczego stosunku do świata przyrody; - rozwijanie zdolności komunikacyjnych w języku obcym wśród nauczycieli i dzieci.

            Realizacja projektu „Być częścią świata” to nie tylko zagraniczne wyjazdy mobilne, to szereg działań, planów i założeń do wdrożenia po powrocie. Będzie się wiele działo! Nauczyciele uczestniczący w szkoleniach zdobędą bardzo cenną dla placówki wiedzę w obszarach zdiagnozowanych jako obszary poszerzenia kompetencji w naszym przedszkolu. Będziemy wdrażać uzyskaną wiedzę poprzez spotkania i szkolenia przeprowadzane przez uczestników mobilności na temat metod outdoorowych i wykorzystania j. angielskiego, opracujemy i wdrożymy program autorski "Gry i zabawy outdoorowe" w oparciu o wiedzę i materiały pozyskane podczas kursów. Będziemy realizować kolejne projekty na platformie eTwinning, angażować dzieci i ich rodziny w zajęcia terenowe, akcje, zbiórki, przeglądy o tematyce ekologicznej. Utworzymy "bank scenariuszy" zajęć o tematyce ekologicznej dostępny dla nauczycieli wszystkich placówek. To tylko niektóre założenia, a my już nie możemy się doczekać tych nowych inspiracji. Poznane metody i formy pracy oraz doświadczenia n-li różnych kultur europejskich wykorzystamy w naszym procesie edukacyjnym i będą dla nas odpowiednim kierunkiem kształcenia młodego pokolenia. Wiemy, że wpływ tych działań będzie zależał od całej społeczności przedszkolnej, dzieci oraz ważnych naszych partnerów jakimi są rodzice.

            Pedagogika outdoorowa to niezwykle pouczająca „przygoda”, która wyprowadza proces nauczania i uczenia się poza mury przedszkolnej sali by poznawać różne oblicza najbliższego środowiska. Poprzez kontakt z przyrodą chcemy kształtować człowieka wrażliwego, przyjaznego środowisku. Stwarzając warunki do doświadczalnego odkrywania otaczającej przyrody pokładamy nadzieję w dzieciach, bo one odgrywają ważną rolę w naszej przyszłości.  Zapraszamy Was wszystkich do tej przygody!

                                                                                                                    Zespół Erasmus+

Przedszkola Publicznego w Połańcu

Udział w programie Erasmus + w ramach którego realizujemy od 2019 nasz projekt „Otwieramy furtkę na świat” - „We open the window towards the world” zaowocował powstaniem projektu czytelniczego „One, two, three – story time for you and me”.

Projekt ten wykorzystuje metody i zabawy aktywizujące poznane podczas kursów metodyczno – językowych w szkole na Malcie i we Florencji. Realizacja projektu trwa cały rok, a raz w miesiącu dzieci zapoznają się z popularną bajką czytaną w języku angielskim.

We wrześniu 2021r. dzieci poznały historię bardzo głodnej gąsienicy „The very hungry Caterpillar”. Przygody tytułowej gąsienicy posłużyły jako motyw przewodni prowadzonych zajęć, podczas których dzieci wzbogaciły swoje słownictwo w języku angielskim o: nazwy owoców, pokarmów, nazwy dni tygodnia, rozwinęły umiejętności liczenia i plastyczne.

Gąsienica Erazmus 2021

 

W 2019 roku Przedszkole Publiczne w Połańcu złożyło wniosek aplikacyjny projektu “We open the window towards the world” w programie Erasmus +. Projekt otrzymał grant, dzięki któremu dziewięciu pracowników przedszkola uczestniczyło w zagranicznych kursach, językowych i metodycznych, które udoskonaliły kompetencje merytoryczne nauczycieli i tym samym wpłynęły na europejski wizerunek, poprawę jakości nauczania i prestiż naszej placówki.

IMG 20210209 101148

Program Erasmus + "We open the window towards the world" zamknęła trzecia grupa, która uczestniczyła w kursie "How to use tablets, educational apps and social media in your classroom" we Florencji. Nauczyciele z tej grupy poszerzyli swoją wiedzę na temat użytkowania laptopów, aplikacji edukacyjnych i mediów społecznościowych. Ponadto, mogli dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, umiejętnościami technologicznymi oraz wykorzystaniem programów i aplikacji z innymi uczestnikami kursu pochodzącymi z różnych stron świata.
Karolina Dach
Marlena Kwapisz
Anita Wróbel

FLORENCJA1

FLORENCJA2

FLORENCJA3

 

 

Jako druga grupa z połanieckiego przedszkola chcemy podzielić się z Wami krótką relacją z pobytu na pewnej słonecznej wyspie. Na Malcie realizowałyśmy program ERASMUS+ Edukacja szkolna - akcja mobilności kadry szkolnej pt. "We open the window towards the world". Dwóch nauczucieli uczęszczało na kurs nauki języka angielskiego "Fluency and English Language Development for Educational Staff". Natomiast jeden nauczyciel brał udział w kursie metodycznym "The Playground Classroom - Methodology at Primary Level Learning, Fun & Games" . Miałyśmy okazję doskonalić swoje umiejętności językowe podziwiając przy tym uroki i piękno wyspy. Malta oczarowała nas i sprawiła, że na długo zapamiętamy ten czas.
Dorota Golonka
Paulina Mazur
Beata Mika
 

malta1

Malta2

Malta3

 

Podkategorie

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć ciasteczka: Jak wyłączyć ciasteczka w przeglądarce..

  Akceptuje cookies na tej stronie
EU Cookie Directive Module Information