Aktualności
Dnia 26 marca, dzieci 6-letnie z grup integracyjnych „Smerfy” i „Skrzaty” oraz grupa „Kotki” z Filii nr 1,
uczestniczyły w niezwykłych zajęciach w Zespole Szkół w Połańcu.
Korzystając z zaproszenia Pana Mariusza Zyngiera oraz uprzejmości uczniów klasy II TE,
przedszkolaki miały możliwość zdobycia nowych doświadczeń z zakresu techniki.
Czytaj więcej: Niezwykłe zajęcia SMERFÓW I SKRZATÓW w Zespole Szkół w Połańcu.
Dni są coraz dłuższe, temperatura coraz wyższa a za oknami pierwsze pączki i kwiaty. Chociaż pierwsze jej oznaki widzieliśmy już od kilku dni, dziś możemy powiedzieć to oficjalnie, że dzięki naszym przedszkolakom - mamy WIOSNĘ!
Jak co roku 21 marca wszystkie dzieci z Przedszkola Publicznego w Połańcu spotkały się na boisku szkolnym i uroczyście pożegnały zimę oraz powitały wiosnę. Aby podkreślić charakter tego dnia nasi podopieczni mieli ze sobą różnorodne wiosenne symbole. Pani Dyrektor Anna Kaniszewska wraz z Klaunem ( Anita Wróbel)pięknie przywitały wszystkich zgromadzonych przedszkolaków na boisku szkolnym. Dzieci piosenkami oraz wspólnym tańcem przywitały najpiękniejszą porę roku- Wiosnę (Ewelina Sałata). Nie zapomniały przy tym o uroczystym pożegnaniu Bałwanka (Katarzyna Materkowska) i Pani Zimy (Beata Gołyska).
Czytaj więcej: DWA DNI ŚWIĘTOWANIA W POŁANIECKICH PRZEDSZKOLACH…
Grupy integracyjne funkcjonują w naszym przedszkolu od wielu lat. Nadal wielu rodziców ma wątpliwości, czy takie rozwiązania są korzystne dla ich dzieci. Pojęcie integracja wywodzi się od łacińskiego słowa integratio, które oznacza zespolenie się, scalenie, tworzenie całości z części.1 Dlatego ideę integracji można rozumieć jako szansę wspólnego przebywania, zabawy, uczenia się i wychowania dla wszystkich dzieci.M. Chodkowska podaje, że integracja jest procesem dwustronnym, wyrażającym się nie tyle samym faktem włączenia, ile wzajemnym dostosowaniem dwóch grup w zakresie potrzeb, dążeń i celów tak, by możliwe było ich harmonijne funkcjonowanie, ukierunkowanie na zaspokojenie potrzeb wszystkich części zintegrowanej całości.2 Czyli najprościej rzecz ujmując, można stwierdzić, iż efekty wynikające z organizowania grup integracyjnych, są bardzo pozytywne zarówno dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, jak i dla dzieci zdrowych. W procesie społecznej integracji dzieci, znaczącą rolę odgrywają:
Czytaj więcej: Kilka słów o idei integracji naszym przedszkolu
Strona 135 z 250