Aktualności

alt

alt

Dnia 26 marca, dzieci 6-letnie z grup integracyjnych „Smerfy” i „Skrzaty” oraz grupa „Kotki” z Filii nr 1,

uczestniczyły w niezwykłych zajęciach w Zespole Szkół w Połańcu.

Korzystając z zaproszenia Pana Mariusza Zyngiera oraz uprzejmości uczniów klasy II TE,

przedszkolaki miały możliwość zdobycia nowych doświadczeń z zakresu techniki.

Dni są coraz dłuższe, temperatura coraz wyższa a za oknami pierwsze pączki i kwiaty. Chociaż pierwsze jej oznaki widzieliśmy już od kilku dni, dziś możemy powiedzieć to oficjalnie, że dzięki naszym przedszkolakom - mamy WIOSNĘ!

Jak co roku 21 marca wszystkie dzieci z Przedszkola Publicznego w Połańcu spotkały się na boisku szkolnym i uroczyście pożegnały zimę oraz powitały wiosnę. Aby podkreślić charakter tego dnia nasi podopieczni mieli ze sobą różnorodne wiosenne symbole. Pani Dyrektor Anna Kaniszewska wraz z Klaunem ( Anita Wróbel)pięknie przywitały wszystkich zgromadzonych przedszkolaków na boisku szkolnym. Dzieci piosenkami oraz wspólnym tańcem przywitały najpiękniejszą porę roku- Wiosnę (Ewelina Sałata). Nie zapomniały przy tym o uroczystym pożegnaniu Bałwanka (Katarzyna Materkowska) i Pani Zimy (Beata Gołyska).

 

 

alt

Grupy integracyjne funkcjonują w naszym przedszkolu od wielu lat. Nadal wielu rodziców ma wątpliwości, czy takie rozwiązania są korzystne dla ich dzieci. Pojęcie integracja wywodzi się od łacińskiego słowa integratio, które oznacza zespolenie się, scalenie, tworzenie całości z części.1 Dlatego ideę integracji można rozumieć jako szansę wspólnego przebywania, zabawy, uczenia się i wychowania dla wszystkich dzieci.M. Chodkowska podaje, że integracja jest procesem dwustronnym, wyra­żającym się nie tyle samym faktem włączenia, ile wzajemnym dostosowaniem dwóch grup w zakresie potrzeb, dążeń i celów tak, by możliwe było ich har­monijne funkcjonowanie, ukierunkowanie na zaspokojenie potrzeb wszyst­kich części zintegrowanej całości.2 Czyli najprościej rzecz ujmując, można stwierdzić, iż efekty wynikające z organizowania grup integracyjnych, są bardzo pozytywne zarówno dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, jak i dla dzieci zdrowych. W procesie społecznej integracji dzieci, znaczącą rolę odgrywają:

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć ciasteczka: Jak wyłączyć ciasteczka w przeglądarce..

  Akceptuje cookies na tej stronie
EU Cookie Directive Module Information