W 2019 roku Przedszkole Publiczne w Połańcu złożyło wniosek aplikacyjny projektu “We open the window towards the world” w programie Erasmus +. Projekt otrzymał grant, dzięki któremu dziewięciu pracowników przedszkola uczestniczyło w zagranicznych kursach, językowych i metodycznych, które udoskonaliły kompetencje merytoryczne nauczycieli i tym samym wpłynęły na europejski wizerunek, poprawe, jakości nauczania i prestiż naszej placówki.
przedszkolnych;
- poznanie nowych technologii i aplikacji edukacyjnych oraz sprawniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie edukacji oraz w kontaktach z rodzicami;
W 2019 roku Przedszkole Publiczne w Połańcu złożyło wniosek aplikacyjny projektu “We open the window towards the world” w programie Erasmus +. Projekt otrzymał grant, dzięki któremu dziewięciu pracowników przedszkola uczestniczyło w zagranicznych kursach, językowych i metodycznych, które udoskonaliły kompetencje merytoryczne nauczycieli i tym samym wpłynęły na europejski wizerunek, poprawę jakości nauczania i prestiż naszej placówki.
Cele projektu obejmowały:
- poznanie innowacyjnych metod związanych z wprowadzeniem nauki języka angielskiego do codziennej aktywności grup przedszkolnych;
- poznanie nowych technologii i aplikacji edukacyjnych oraz sprawniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie edukacji oraz w kontaktach z rodzicami;
- opracowanie strategii wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie nauczania dzieci w różnych grupach wiekowych;
- podniesienie kwalifikacji osób zatrudnionych w placówce oraz wzmocnienie ich motywacji do doskonalenia umiejętności zawodowych przez przykład samodoskonalenia;
- pozyskanie nowych pomocy dydaktycznych oraz promowanie dzielenia się pomysłami i materiałami dydaktycznymi;
- rozpoczęcie współpracy międzynarodowej poprzez nawiązanie kontaktów z przedstawicielami zagranicznych placówek oświatowych i zbudowanie relacji osobistych z pedagogami z innych krajów, aby wymieniać się doświadczeniami zawodowymi i w przyszłości zorganizować wspólne projekty edukacyjne.
Do realizacji projektu wybrano szkoły na Malcie i we Włoszech z wieloletnią tradycją kształcenia nauczycieli i posiadające certyfikaty instytucji potwierdzających, jakość uczenia Quality English oraz IALC. W szkole ETI w St. Julian’s na Malcie, pięciu nauczycieli przedszkola (Anna Kaniszewska, Beata Mika, Ewelina Wojnarowska, Dorota Rzepka i Paulina Mazur) uczestniczyło w kursie językowym „Fluency and English Language Development for Teachers, natomiast nauczyciel jezyka angielskiego Dorota Golonka brała udział w kursie metodycznym „The Playground Classroom Language Teaching Methodology for Primary School”. W szkole Europass Teacher Academy we Florencji trzech nauczycieli (Anita Wróbel, Marlena Kwapisz, Karolina Dach) uczestniczyło w kursie metodycznym „How to use Tablets, Educational Apps and Social Media in your Classroom”.
Aby osiągnąć cele zawarte w projekcie nauczyciele uczestniczący w zagranicznych szkoleniach włączają nabyte kompetencje i doświadczenia poprzez organizowanie m.in.: rad szkoleniowych, by zapoznać pozostałych nauczycieli z nowymi metodami wykorzystania języka angielskiego w czasie zajęć przedszkolnych i nowymi technikami informacyjnymi w edukacji. Nasze przedszkole realizuje projekt na platformie E-Twinning „We only have one World”, projekt czytelniczy „One, two, three – story time for you and me!” oraz wiele innych działań w przedszkolu upowszechniających projekt Erasmus+ tj. „Christmas Cracker czyli wybuchowy upominek”, “Urodziny Kubusia Puchatka”, „Baby Shark”, „Twinkle, Twinkle Little Star”, “The Lion King”, “Happy Teachers Day”, “It’s Autumn”, “Easter in Great Britain”, “Pizza Day”, „ Zumba z j. angielskim”.
Przedszkole Publiczne w Połańcu mogło uczestniczyć w programie Erasmus+ dzięki wsparciu organu prowadzącego, czyli Miasta i Gminy Połaniec, który jest otwarty na korzystanie ze środków unijnych, promujących rozwój i kształcenie kadry w ramach podległych placówek.
Realizacja projektu “We open the window towards the world” sprawiła, że nasze przedszkole stało się instytucją otwartą na nowe narzędzia techniczne i organizacyjne, aktywną i dynamicznie rozwijającą się oraz przybliżającą wielokulturowość Europy. Ponadto, nauczyciele Przedszkola Publicznego w Połańcu będą mogli korzystać z jeszcze bardziej zaawansowanych kursów metodycznych w przyszłości.
Dorota Golonka