Erasmus+

Udział w programie Erasmus + w ramach którego realizujemy od 2019 nasz projekt „Otwieramy furtkę na świat” - „We open the window towards the world” zaowocował powstaniem projektu czytelniczego „One, two, three – story time for you and me”.

Projekt ten wykorzystuje metody i zabawy aktywizujące poznane podczas kursów metodyczno – językowych w szkole na Malcie i we Florencji. Realizacja projektu trwa cały rok, a raz w miesiącu dzieci zapoznają się z popularną bajką czytaną w języku angielskim.

We wrześniu 2021r. dzieci poznały historię bardzo głodnej gąsienicy „The very hungry Caterpillar”. Przygody tytułowej gąsienicy posłużyły jako motyw przewodni prowadzonych zajęć. Podczas których dzieci wzbogaciły swoje słownictwo w języku angielskim o: nazwy owoców, pokarmów, nazwy dni tygodnia, umiejętności liczenia i plastyczne.

Gąsienica Erazmus 2021

Program Erasmus + "We open the window towards the world" zamknęła trzecia grupa, która uczestniczyła w kursie "How to use tablets, educational apps and social media in your classroom" we Florencji. Nauczyciele z tej grupy poszerzyli swoją wiedzę na temat użytkowania laptopów, aplikacji edukacyjnych i mediów społecznościowych. Ponadto, mogli dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, umiejętnościami technologicznymi oraz wykorzystaniem programów i aplikacji z innymi uczestnikami kursu pochodzącymi z różnych stron świata.
Karolina Dach
Marlena Kwapisz
Anita Wróbel

FLORENCJA1.jpg

 

florencja2.jpg

 

florencja3.jpg

 

W 2019 roku Przedszkole Publiczne w Połańcu złożyło wniosek aplikacyjny projektu “We open the window towards the world” w programie Erasmus +. Projekt otrzymał grant, dzięki któremu dziewięciu pracowników przedszkola uczestniczyło w zagranicznych kursach, językowych i metodycznych, które udoskonaliły kompetencje merytoryczne nauczycieli i tym samym wpłynęły na europejski wizerunek, poprawę jakości nauczania i prestiż naszej placówki.

IMG 20210209 101148

Cele projektu obejmowały:

  • poznanie innowacyjnych metod związanych z wprowadzeniem nauki języka angielskiego do codziennej aktywności grup przedszkolnych;
  • poznanie nowych technologii i aplikacji edukacyjnych oraz sprawniejsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie edukacji oraz w kontaktach z rodzicami;
  • opracowanie strategii wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie nauczania dzieci w różnych grupach wiekowych;
  • podniesienie kwalifikacji osób zatrudnionych w placówce oraz wzmocnienie ich motywacji do doskonalenia umiejętności zawodowych przez przykład samodoskonalenia;
  • pozyskanie nowych pomocy dydaktycznych oraz promowanie dzielenia się pomysłami i materiałami dydaktycznymi;
  • rozpoczęcie współpracy międzynarodowej poprzez nawiązanie kontaktów z przedstawicielami zagranicznych placówek oświatowych i zbudowanie relacji osobistych z pedagogami z innych krajów, aby wymieniać się doświadczeniami zawodowymi i w przyszłości zorganizować wspólne projekty edukacyjne.

Jako druga grupa z połanieckiego przedszkola chcemy podzielić się z Wami krótką relacją z pobytu na pewnej słonecznej wyspie.
Na Malcie realizowałyśmy program ERASMUS+ Edukacja szkolna - akcja mobilności kadry szkolnej pt. "We open the window towards the world". Dwóch nauczucieli uczęszczało na kurs nauki języka angielskiego "Fluency and English Language Development for Educational Staff". Natomiast jeden nauczyciel brał udział w kursie metodycznym "The Playground Classroom - Methodology at Primary Level Learning, Fun & Games" . Miałyśmy okazję doskonalić swoje umiejętności językowe podziwiając przy tym uroki i piękno wyspy. Malta oczarowała nas i sprawiła, że na długo zapamiętamy ten czas.
Dorota Golonka
Paulina Mazur
Beata Mika

malta12.jpg

 

Malta2.jpg

 

Malta3.jpg

 

We only have one world taki tytuł miał nasz projekt w ramach programu eTwinning.

b1600098e opt

Projekt miał na celu rozwijanie kreatywności dzieci,

rozwijanie wyobraźni, ale również wzbudzić zainteresowanie przyrodą.

Przedszkolaki w ramach naszych działań wykorzystywały surowce wtórne- konstruowały latawce,

malowały kartke dla Ziemi, robiły z nakrętek zwierzątka.

Podczas prowadzenia zajęć obserwowałam jak wiele radości sprawiają dzieciom takie zadania.

Nasze przygody z eTwinningiem udokumentowałam:

https://read.bookcreator.com/YfuhABcDaeaVWshstv1QQxxy2fP2/SyKP839DQTuksOWTFE1X1A?fbclid=IwAR2_0tYX1FEUSMAB7_kg--YP2cFfkfiPJouTA4nuIRcH4K3t_7dtFvl_l6A

oraz  w aplikacji padlet. com: 

https://padlet.com/evelinawojnarowska/e66mo5wxuv3h2hjt

Ewelina Wojnarowska