Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

 

Na naszych zajęciach językowych

6-latki

  • Posługujemy się słownictwem nazywającym różne uczucia i czynności.

  • Określamy uczucia postaci ukazanych na rysunkach.

  • Potrafimy wyrazić własne emocje.

  • Wykonujemy rysunek po śladzie, a następnie go kolorujemy.

  • Wskazujemy różnice między obrazkami.

  • Przyporządkowujemy do siebie pary ilustracji.

  • Wskazujemy rysunki, które nie pasują do pozostałych.

  • Podajemy numery przyporządkowane do poszczególnych obrazków.

  • Odczytujemy i nazywamy stany emocjonalne innych osób na podstawie obserwacji mimiki twarzy i postawy ciała.

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć.

  • Odpowiadamy na pytania nauczyciela, wykorzystując proste zwroty w języku angielskim lub używając języka polskiego.

  • Reagujemy na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim.

  • Rozumiemy historyjkę opowiadaną z wykorzystaniem obrazków.

  • Starannie i estetycznie wykonujemy prace plastyczne.

  • Zgodnie współpracujemy z innymi dziećmi i przestrzegamy ustalonych reguł.

  • Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych i grach dydaktycznych.

  • Rozwijamy umiejętności manualne.

  • Śpiewamy piosenki i ilustrujemy je ruchem

  • Wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej oraz oglądamy animacje do piosenek, wierszyków i historyjek.

Słownictwo:

Przymiotniki: good–bad / big–small/ short–tall / hot–cold / young–old / short–long / weak–strong

Uczucia: happy, sad, angry, calm, frightened, surprised, worried

Czynności: laugh, cry, jump, shake, hide, sing, play, run

 

The weather’s very good.

 

The weather’s very good. The weather’s very bad.

Good and bad! Good and bad! Good and bad!

The sun is very happy. The cloud is very sad.

Happy and sad! Happy and sad! Happy and sad!

The ball is very big. The ball is very small.

Big and small! Big and small! Big and small!

The boy is very short. The teacher’s very tall.

Short and tall! Short and tall! Short and tall!

His scarf is very short. Her scarf is very long.

Short and long! Short and long! Short and long!

The mouse is very weak. The elephant is strong.

 

How are you feeling today?

Ref:

Feelings, feelings, lots of different feelings,

How are you feeling today?

1. Today is my birthday, I am happy, I am happy.

I'm playing in the park, I'm happy, I am happy.

I'm eating an ice cream, I am happy, I am happy.

I'm hugging mummy, I am happy, I am happy.

Ref:

Feelings, feelings..

2. Today it is rainy, I am sad, I am sad.

I hurt my knee, I am sad, I am sad.

I am hungry, I am sad, I am sad.

My toy is broken, I am sad, I am sad.

Ref:

Feelings, feelings..

3. I lost my daddy, I am frightened, I am frightened.

The slide is too high, I am frightened, I am frightened.

Here comes a shark, I am frightened, I am frightened.

It's very dark, I am frightened, I am frightened.

 

Językowe zabawy w domu:

  • włączajcie dzieciom płytę English Play Box,

  • demonstrujcie dzieciom za pomocą gestów lub mimiki uczucia i czynności, a następnie poproście dzieci, aby spróbowały nazwać je w języku angielskim.

 

5-latki:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Śpiewamy piosenkę The Four Seasons Song;

  • Uczymy się angielskich nazw pór roku;

  • Uczymy się opisywać pogodę;

  • Recytujemy wiersz Head and Shoulders;

  • Utrwalamy znajomość słownictwa opisującego części twarzy;

  • Ćwiczymy liczenie w zakresie 8;

  • Uczymy się piosenki The ET Song;

  • Słuchamy nagrań w języku angielskim;

  • Odpowiadamy na pytania nauczyciela;

  • Słuchamy historyjki obrazkowej o przyjacielu z kosmosu;

  • Wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej;

  • Utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych;

  • Budujemy pozytywne skojarzenia z nauką jezyka angielskiego;

Słownictwo:

Pory roku: winter, spring, summer, autumn

Zima: skis, sledge, ice skates

Pogoda: sunny, warm, hot, cold, windy, snowy

The ET song.

Hi, hello! I come from space,

Look at my funny face!

Two eyes here, three eyes there

I’ve got 5 yeah, yeah, yeah!

Hi, hello! I come from space,

Look at my funny face!

Three ears here, four ears there,

I’ve got seven, yeah, yeah, yeah!

Hi, hello! I come from space,

Look at my funny face!

One nose here, one nose there,

I’ve got two, yeah, yeah, yeah!

I am green, yellow and blue,

with one mouth, just like you!

 

"The Four Seasons Song".

It is sunny, it is warm,

It is spring, say hello!

Throw and catch the ball with me,

Ride a bike, 1, 2, 3!

So much fun for you and me! It is sunny, it is hot,

It is summer, say hello!

In the mountains, 1, 2, 3,

at the seaside, swim, swim, swim!

So much fun for you and me!

It is windy, it is cold,

It is autumn, say hello!

No more swimming in the sea,

Let’s go swinging on a swing,

So much fun for you and me!

It is snowing, it is cold,

It is winter, say hello!

Now the ice skates, sledge and skis,

Make a snowman, 1, 2, 3,

So much fun for you and me!

Językowe zabawy w domu:

  • na spacerze opisujcie z dziećmi pogodę It's winter, it's cold, it's snowing.

  • A friend from space - poproście dzieci aby odrysowały swoją dłoń, następnie wspólnie dorysujcie jej oczy, nos, usta, uszy, włosy, ręce i nogi. Spróbujcie opisać kosmitę w języku angielskim np. My friend from space has got three eyes, two mouths...

 

3/4-latki:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć.

  • Reagujemy na proste polecenia.

  • Uczymy się piosenki Head and shoulders.

  • Uczymy się angielskich nazw części ciała.

  • Słuchamy historyjki o kotku Cookie.

  • Bawimy się z rymowanką A roof, a wall

  • Wykonujemy ćwiczenia na tablicy ineraktywnej,

  • Utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych,

  • Budujemy pozytywne skojarzenia z nauką jezyka angielskiego.

Słownictwo:

Części ciała: head, shoulder, knees, arm, hand, finger, tummy, leg, knee, foot, toes, eyes, ears, mouth, nose

Dom: wall, roof, door, window

 

Head and shoulders

Head and shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Eyes and ears, mouth and nose,

Head and shoulders knees and toes.

 

One little finger

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your head. Head!

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap. Point your finger up.

Point your finger down.
Put it on your nose. Nose!

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your chin. Chin!

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your arm. Arm!

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your leg. Leg!

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your foot. Foot!
Put it on your leg. Leg!
Put it on your arm. Arm!
Put it on your chin. Chin!
Put it on your nose. Nose!
Put it on your head. Head!
Now let's wave goodbye. Goodbye!

 

A roof, a wall, a window and the door.

This is a house, a house for little mouse!

 

Językowe zabawy w domu:

  • Zachęcajcie dzieci do wskazywania poszczególnych części ciała mówiąc np. Where is your nose?

  • Poproście dzieci, aby narysowały domek, a potem wspólnie pokolorujcie mówiąc: The roof is red. The wall is yellow. The window is brown. The door is green.