Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

 

Na naszych zajęciach językowych

6-latki

  • Nazywamy po angielsku domowe zwierzęta i ich młode.

  • Rozpoznajemy na rysunkach poszczególne zwierzęta.

  • Kolorujemy obrazek według własnego pomysłu lub podanego kodu kolorystycznego.

  • Przyporządkowujemy elementy do odpowiednich grup.

  • Kopiujemy rysunek, a następnie go kolorujemy.

  • Liczymy na obrazku wskazane elementy.

  • Przyporządkowujemy obrazki zwierząt do odpowiednich dźwięków, które wydają.

  • Łączymy podane rysunki w pary.

  • Rozwijamy umiejętności grafomotoryczne.

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć.

  • Odpowiadamy na pytania nauczyciela, wykorzystując proste zwroty w języku angielskim lub używając języka polskiego.

  • Reagujemy na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim.

  • Śpiewamy piosenkę i ilustrujemy ją ruchem.

  • Starannie i estetycznie wykonujemy prace plastyczne.

  • Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych i grach dydaktycznych.

  • Rozwijamy umiejętności manualne.

Słownictwo:

Zwierzęta: rabbit, caw, chicken, duck, horse, pig, sheep, goat, calf, lamb, chick, duckling, cat, dog, bird

Słownictwo czynne: It's a [cow]. What is it? It's [big]. Yes, it is. No, it isn't. It's [black and white]. I can hear a [cat].

 

On the farm.

1. On the farm, on the farm.

Can I see a pig, oink oink,

a ping, oinkoink a pig, oink oink?

Yes! Here's a pig,oink oink,

a lovely pink pig on the farm.

 

2.On the farm, on the farm.

Can I see a cow, moo, moo,

a cow, moo moo, a cow, moo, moo?

Yes! Here's a cow, moo moo,

a black and white cow on the farm.

 

3.On the farm, on the farm.

Can I see a horse, neigh neigh, a horse,

neigh neigh, a horse, neigh neigh?

Yes! Here's a horse, neigh neigh,

a lovely, black horse on the farm.

 

4. On the farm, on the farm.

I can see a sheep, baa baa,

a sheep, baa, baa, a sheep, baa baa?

Yes! Here's a sheep, baa baa,

a lovely white sheep on the farm.

 

5. On the farm, on the farm.

I can see a chicken, cluck cluck,

a chicken,cluck cluk, a chicken, cluck cluck?

Yes! Here's a chicken, cluck cluck,

a lovely brown chicken on the farm.

 

Let's go outside

Let’s go outside and swing on a swing, swing on a swing, swing on a swing!

Lets’ go outside and swing on a swing! Swing on a swing!

Let’s go outside and ride a bike, ride a bike, ride a bike!

Let’s go outside and ride a bike! Ride a bike!

Let’s go outside and play a game, play a game, play a game! Let’s go outside and play

a game! Play a game!

Let’s go outside and run in the park, run in the park, run in the park!

Let’s go outside and run in the park! Run in the park!

Let’s stay inside and read a book, read a book, read a book!

Let’s stay inside and read a book! Read a book!

Let’s stay inside and sing and dance, sing and dance, sing and dance!

Let’s stay inside and sing and dance! Sing and dance!

Let’s stay inside and draw a picture, draw a picture, draw a picture!

Let’s stay inside and draw a picture! Draw a picture!

Let’s stay inside and watch a film, watch a film, watch a film.

Let’s stay inside and watch a film! Watch a film!

Językowe zabawy w domu:

  • włączajcie dzieciom płytę English Play Box;

  • Zabawa Naśladujmy zwierzęta! - zachęcajcie dzieci do naśladowania głosów zwierząt, które wymieniacie: What does the dog say?

5-latki:

  • Przypominamy sobie piosenkę Robo the Robot Moves Song;

  • Poznajemy nazwy dzikich zwierząt;

  • Przypominamy sobie znane nam nazwy kolorów i poznajemy nowe;

  • Uczymy się wiersza o małych i dużych zwierzętach;

  • Słuchamy nagrania na temat kolorów i wielkości zwierząt;

  • Uczymy się piosenki The Animal Dance;

  • Utrwalamy znajomość nazw ubrań i poznajemy nowe nazwy;

  • Ćwiczymy liczenie w zakresie 8;

  • Słuchamy historyjki o Eryku i Lenie;

  • Utrwalamy znajomość nazw części ciała;

  • Odpowiadamy na pytania nauczyciela;

  • Słuchamy piosenki What’s the Weather Like Song;

  • Dobieramy odpowiednie ubranie do opisywanych w piosence warunków pogodowych.

Słownictwo:

Zwierzęta: elephant, lion, snake, monkey, parrot,

Kolory: white, black, pink, yellow, orange, red, green, blue, brown, purple,

Czynności: run, walk, crawl, fly, jump

Przymiotniki: small, big

 

 

The Animal Dance

Put me in a trance,

Do the Elephant Dance!

A big head, a big nose,

a big tummy and big toes,

stamp your feet on the ground,

Take three steps, turn around,

walk, walk, walk like an elephant!

walk, walk, walk like an elephant!

STOP!

Go to sleep and count with me:

1, 2, 3... Now, if you please...

Put me in a trance,

Do the Lion Dance!

A big head, a big nose,

a big tummy and big toes

stamp your feet on the ground,

Take three steps, turn around,

run, run, run, like a lion,

run, run, run like a lion!

STOP!

Go to sleep and count with me:

1, 2, 3, 4... Now, if you please...

Put me in a trance,

 

Do the Sssssnake Dance!

A small head, a small nose,

a small tummy and NO toes.

lie your tummy on the ground,

Clap three times, turn around,

crawl and crawl like a snake,

crawl and crawl like a snake!

STOP!

Go to sleep and count with me:

1, 2, 3, 4, 5... Now, if you please...

Put me in a trance,

Do the Monkey Dance!

A small head, a small nose,

a small tummy and small toes,

stamp your feet on the ground,

Take three steps, turn around,

jump, jump, jump, like a monkey,

jump, jump, jump, like a monkey,

STOP!

Językowe zabawy w domu:

  • Poproście dziecko, żeby naśladowało zwierzęta - “Czarujcie” za pomocą słomki lub czarodziejskiej różdżki - Abracadabra, abracadee...one, two, three! You are a snake! Crawl like a snake!

3/4-latki:

  • Powtarzamy rytuały związane z tokiem zajęć;

  • Reagujemy na proste polecenia;

  • Uczymy się piosenek Jungle Animal Song! Pet Song;

  • Poznajemy nowe słowa: zwierzęta domowe, zwierzęta z dżungli;

  • Słuchamy historyjki o kotku Cookie;

  • Utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy oraz sensorycznych;

  • Budujemy pozytywne skojarzenia z nauką jezyka angielskiego;

Słownictwo:

Zwierzęta: tiger, lion, crocodile, monkey, parrot, snake, turtle, bird, fish, spider, rabbit.

 

Jungle Animals Song

The lion goes like this roar, roar, roar,


The lions goes like this.

The crocodile goes like this snap, snap, snap


The crocodile goes like this

The tiger goes like this grrr, grrr, grrr

The tiger goes like this.


The snake goes like this hiss, hiss, hiss,


The snake goes like this hiss, hiss, hiss

 

The monkey goes like this oooh, oooh, oooh,


The monkey goes oooh, oooh, oooh,

 

Pet Song

Do you like birds? Yes, I do. Do you like birds? Yes, I do.

Do you like birds? Do you like birds?

Do you like birds? Yes, I do.

Do you like spiders? Yes, I do. Do you like spiders? Yes, I do.

Do you like spiders? Do you like spiders?

Do you like spiders? Yes, I do.

Do you like fish? Yes, I do. Do you like fish? Yes, I do.

Do you like fish? Do you like fish?

Do you like fish? Yes, I do.

Do you like turtles? Yes, I do. Do you like turtles? Yes, I do.

Do you like turtles? Do you like turtles?

Do you like turtles? Yes, I do.

Do you like rabbits? Yes, I do. Do you like rabbits? Yes, I do.

Do you like rabbits? Do you like rabbits?

Do you like rabbits? Yes, I do.

 

 

Językowe zabawy w domu:

  • Oglądajcie z dziećmi książeczki o zwierzętach i wspólnie nazywajcie je po angielsku.