SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W POŁAŃCU
6:00-8:00 |
Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez zabawy w kącikach zainteresowań dowolnie wybranymi zabawkami. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, stolikowe w małych zespołach.
|
|
8:00-8:40
|
Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do śniadania. Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole.
|
|
8:40-9:00
|
Zabawy według zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
|
|
9:00-9:30
|
Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
Prace porządkowo-gospodarcze wynikające z planu pracy. Zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze.
|
9:30-10:45
|
I i II zajęcia dydaktyczne w sali bądź na świeżym powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych wybranego programu nauczania dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową z uwzględnieniem zajęć z języka obcego nowożytnego, rytmiki i gimnastyki zawierającej ćwiczenia zapobiegające wadom postawy. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.
|
|
10:45- 11.15
|
Spacery, zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu. Prace porządkowe, ogrodnicze. |
|
11:15-11:45
|
Czynności samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do obiadu. Wyrabianie umiejętności do prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami. Zwrócenie uwagi na dokładne przeżuwanie pokarmów, zachęcanie dzieci do przezwyciężania niechęci do niektórych potraw. Utrwalanie zasad przedszkolnego savoir-vivru.
|
|
11.45-12.15
|
Mycie zębów. Zajęcia relaksacyjne. Odpoczynek przy muzyce. Słuchanie literatury dziecięcej.
|
|
12.15-13.15
|
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej twórczości dzieci, zabawy w teatr. Praca indywidualna, korekcyjno-kompensacyjna. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat dnia. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Zabawy w kącikach zainteresowań lub ogrodzie przedszkolnym. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. Przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie.
|
|
13:15-13:45
|
Czynności samoobsługowe i porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
|
|
13:45-14:00
|
Kontynuacja zabaw dowolnych z niewielkim udziałem nauczyciela. |
|
14:00-16:30
|
|
Integrowanie dzieci z różnych grup poprzez gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, plastyczno- techniczne, tematyczne, gry edukacyjne i planszowe w małych zespołach, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. Pobyt na świeżym powietrzu, prace porządkowe. |