Aktualności

Drodzy Rodzice!

 

Przerwa w edukacji przedszkolnej spowodowana koronawirusem sprawiła,

że ogromną większość dnia z dziećmi przebywacie w domu.

 

W tej innej specyficznej sytuacji staramy się podpowiedzieć jak zająć aktywnie i kreatywnie czas dzieci w domu.

Na stronie internetowej naszej placówki umieszczać będziemy zabawy i propozycje wynikające z realizacji podstawy programowej dla przedszkoli.

 

Tęsknimy za dziećmi i chociaż wirtualnie chcemy mieć z Wami kontakt.

 

 

Pozdrawiamy serdecznie

– dyrekcja i nauczycielki przedszkola w Połańcu.

 

alt

Usprawnienie motoryki dużej

 

  • ruchy naprzemienne, czyli lewa do prawego, prawa do lewego,
  • rysowanie w powietrzu obiema rękami tych samych obrazów jednocześnie,

·         wykonujemy luźne skłony i kołyskę,

·         rysowanie lub wodzenie po dużym znaku „X”,

  • rysowanie w powietrzu figur geometrycznych,
  • rysowanie „leniwych ósemek”,
  • rysowanie fal, gór i kół,
  • zamalowywanie dużych przestrzeni farbami przy pomocy grubych pędzli lub rąk.

1.Touch Green

 

Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.

To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch something round”) lub części ciała (np. “touch your belly”)

 

Ćwiczenia dla dzieci 4-5- latków:

 Wykonujemy  zawsze trzy  ćwiczenia do wyboru przez 8 tygodni.

1. Dziecko siedzi na podłodze z nogami ugiętymi , mocnym chwytem dłońmi za kolana (prawa dłoń trzyma prawe kolano, lewa dłoń trzyma lewe kolano). Odchylając się w tył dziecko wykonuje „kołyskę na plecach” i powraca do pozycji siedzącej. Podczas ćwiczenia broda dziecka jest przy mostku( można pod brodę włożyć miękką, niedużą piłeczkę lub woreczek), nogi są mocno przyciągnięte do klatki piersiowej a głowa nie powinna dotykać podłoża. Ćwiczenie należy wykonać 3 razy po 10-20 sekund

2. Turlanie się po podłodze z rękami i nogami wyprostowanymi w dłoniach trzyma (np. piłeczkę z dzwoneczkami, grzechotkę, dzwoneczki)

Dziecko wykonuje obroty z brzucha na plecy turla się w kierunku rodzica i z powrotem. Wykonując ćwiczenie 4 razy w każdą stronę.

3. Dziecko leży na podłodze na brzuchu w pozycji „sfinksa”oparte na przedramionach, między stopami trzyma niedużą piłkę. Rodzic turla po podłodze w kierunku dziecka drugą piłkę z dzwoneczkiem w środku lub zwykłą. Zadaniem dziecka jest odbicie obiema rękami piłeczki, następnie jedną ręką, tak, aby poturlała się z powrotem do rodzica. Dziecko wykonuje ćwiczenie 10 razy obiema rękami, a następnie 8 razy prawą ręką i 8 razy prawą ręką.

4. Dziecko skacze w miejscu obunóż, skokami „pajacyka”ustawiając stopy na przemian: razem i szeroko w rozkroku, łączy ten ruch z ruchem rąk do góry i na dół. Dziecko skacze zgodnie z rytmem i w tempie, które licząc „raz-dwa”lub klaszcząc w dłonie, wyznacza rodzic. Ćwiczenia należy wykonać 3 razy po 20-30 sekund.

                                                                                      Agnieszka Małek

Podkategorie