Aktualności
Drodzy Rodzice!
Przerwa w edukacji przedszkolnej spowodowana koronawirusem sprawiła,
że ogromną większość dnia z dziećmi przebywacie w domu.
W tej innej specyficznej sytuacji staramy się podpowiedzieć jak zająć aktywnie i kreatywnie czas dzieci w domu.
Na stronie internetowej naszej placówki umieszczać będziemy zabawy i propozycje wynikające z realizacji podstawy programowej dla przedszkoli.
Tęsknimy za dziećmi i chociaż wirtualnie chcemy mieć z Wami kontakt.
Pozdrawiamy serdecznie
– dyrekcja i nauczycielki przedszkola w Połańcu.
Usprawnienie motoryki dużej
- ruchy naprzemienne, czyli lewa do prawego, prawa do lewego,
- rysowanie w powietrzu obiema rękami tych samych obrazów jednocześnie,
· wykonujemy luźne skłony i kołyskę,
· rysowanie lub wodzenie po dużym znaku „X”,
- rysowanie w powietrzu figur geometrycznych,
- rysowanie „leniwych ósemek”,
- rysowanie fal, gór i kół,
- zamalowywanie dużych przestrzeni farbami przy pomocy grubych pędzli lub rąk.
Czytaj więcej: PROPOZYCJE ĆWICZEŃ I ZABAW WSPOMAGAJĄCYCH ROZWÓJ DZIECKA
1.Touch Green
Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch something round”) lub części ciała (np. “touch your belly”)
Czytaj więcej: 7 zabaw, wspartych wiedzą specjalistów od nauczania języków obcych:
Ćwiczenia dla dzieci 4-5- latków:
Wykonujemy zawsze trzy ćwiczenia do wyboru przez 8 tygodni.
1. Dziecko siedzi na podłodze z nogami ugiętymi , mocnym chwytem dłońmi za kolana (prawa dłoń trzyma prawe kolano, lewa dłoń trzyma lewe kolano). Odchylając się w tył dziecko wykonuje „kołyskę na plecach” i powraca do pozycji siedzącej. Podczas ćwiczenia broda dziecka jest przy mostku( można pod brodę włożyć miękką, niedużą piłeczkę lub woreczek), nogi są mocno przyciągnięte do klatki piersiowej a głowa nie powinna dotykać podłoża. Ćwiczenie należy wykonać 3 razy po 10-20 sekund
2. Turlanie się po podłodze z rękami i nogami wyprostowanymi w dłoniach trzyma (np. piłeczkę z dzwoneczkami, grzechotkę, dzwoneczki)
Dziecko wykonuje obroty z brzucha na plecy turla się w kierunku rodzica i z powrotem. Wykonując ćwiczenie 4 razy w każdą stronę.
3. Dziecko leży na podłodze na brzuchu w pozycji „sfinksa”oparte na przedramionach, między stopami trzyma niedużą piłkę. Rodzic turla po podłodze w kierunku dziecka drugą piłkę z dzwoneczkiem w środku lub zwykłą. Zadaniem dziecka jest odbicie obiema rękami piłeczki, następnie jedną ręką, tak, aby poturlała się z powrotem do rodzica. Dziecko wykonuje ćwiczenie 10 razy obiema rękami, a następnie 8 razy prawą ręką i 8 razy prawą ręką.
4. Dziecko skacze w miejscu obunóż, skokami „pajacyka”ustawiając stopy na przemian: razem i szeroko w rozkroku, łączy ten ruch z ruchem rąk do góry i na dół. Dziecko skacze zgodnie z rytmem i w tempie, które licząc „raz-dwa”lub klaszcząc w dłonie, wyznacza rodzic. Ćwiczenia należy wykonać 3 razy po 20-30 sekund.
Agnieszka Małek
Podkategorie
Strona 98 z 260