Aktualności

Walenty
 
„ Dobro - im więcej go dajesz
tym więcej dostajesz”
W tym roku w ramach obchodów Walentynek 14 lutego Przedszkole Publiczne w Połańcu wraz z filiami wzięło udział w projekcje ogólnopolskim "Podaj dalej dobro", który propaguje dobro, uśmiech i radość zorganizowanym przez Akademię Młodego Nauczyciela.
Projekt miał na celu rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozwijanie empatii i uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi oraz integrację przedszkolaków ze środowiskiem lokalnym i społecznym. Udział w projekcie pozwolił dzieciom na dostrzeżenie drugiego człowieka, nawiązanie nowych kontaktów międzyludzkich - przełamanie trudności w ich nawiązywaniu, a przede wszystkim ukazał jak niewiele trzeba, aby sprawić drugiemu człowiekowi radość, aby na jego twarzy zagościł uśmiech.
Dzieci wykonały urocze walentynki w kształcie serca z miłymi hasłami - „radości, uśmiechnij się, podaj dalej dobro, czułości, zdrowia” - następnie z wielką radością ruszyły na spacer ulicami naszego miasta, podczas którego rozdawały serduszka mijanym przechodniom. Przedszkolaki wraz z wychowawcami odwiedziły również osoby pracujące w Urzędzie Miasta i Gminy, banku, na basenie, Środowiskowym Domu Samopomocy, bibliotece, pracowników sklepów oraz innych instytucji publicznych życząc im miłego dnia, dużo uśmiechu i radości. Wszyscy byli bardzo mile zaskoczeni takim gestem, a na ich twarzach pojawił się serdeczny i szczery uśmiech.
Projekt ten był wspaniałą możliwością do poznania najbliższego otoczenia i nawiązanie kontaktów, które mogą zaowocować później piękną współpracą.
Dziękujemy wszystkim za bardzo miłe spotkania. Pozdrawiamy i życzymy dużo dobra.
 
Arleta Cieślik
Zapraszamy do naszej galerii na Aktywnych Przedszkolakach
"W karnawale, w karnawale
zawsze idziemy na bale.
Każde dziecko duże, małe,
lubi bale w karnawale.
Można zmienić się w królewnę,
w królewicza można też,
są cyganki, wróżki, żabki,
jest i batman, jest i jeż."
Karnawał 2025
Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale karnawałowe.
Bal karnawałowy dla przedszkolaków to dzień niezwykły, wyczekiwany. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Tak też było
u nas.
W dniach 11-13 luty 2025r. w Przedszkolu Publicznym w Połańcu wraz z Filiami oraz w Żłobku „Kraina Malucha” odbyły się wielkie bale karnawałowe. Wszystkie dzieci już od samego rana gotowe były do zabawy w przebraniach swoich ulubionych bohaterów i postaci z bajek. W bajecznie i kolorowo udekorowanych salach przedszkolnych i żłobkowych można było spotkać wróżki, królewny, delikatne motylki, rycerzy, strażaka, policjantów, Spider-Mana, lwa, pszczółkę… nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci... Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Wystrój sal wprowadzał wszystkich w radosny nastrój oraz zachęcał do wesołej zabawy.
Kiedy pojawiły się pierwsze rytmy wesołej muzyki, to wszystkie przedszkolaki z wielką ochotą rozpoczęły pląsy i tańce. Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc wspólnie ze swoimi paniami w zabawach. Były „tańce – łamańce”, „pociąg”, „kaczuchy”
i ” Krasnoludek”. Jednym słowem zabawa na 102!!!. Wielką radością dla dzieci podczas karnawałowych spotkań na salach były zabawy z kolorowymi balonami i liczne konkursy, w których wszyscy brali bardzo chętnie udział. Natomiast atrakcją, której nie zapomnimy były odwiedziny „Misia Radzio” w naszm przedszkolu. Ta wyjątkowa wizyta była dużym zaskoczeniem dla przedszkolaków! Dzieci tańczyły i robiły sobie zdjęcia z Misiem Radzio tworząc niezapomniane wspomnienia.
Zabawy, dobrego humoru i radości było co niemiara. Skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. W trakcie karnawałowych zabaw dzieci miały zapewniony poczęstunek.
Na koniec odbywały się pokazy mody, gdzie każde dziecko mogło zaprezentować swój strój.
Na podwieczorek pracownicy kuchni przygotowali tradycyjne oponki, które wszystkim bardzo smakowały.
Kiedy czas zabawy dobiegł końca dzieci z żalem, ale bardzo zadowolone udawały się do swoich domów - już teraz wymyślając pomysły na następne karnawałowe przebrania. Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym wychowankom, a to było głównym celem tego balu.
Dziękujemy Rodzicom przedszkolaków i rodzicom dzieci żłobkowych za przygotowanie strojów karnawałowych dla dzieci. Dziękujemy Panu Rafałowi Smoleń za kreatywną animację Misio Radzio . Dziękujemy dzieciom i wszystkim pracownikom przedszkola i żłobka za piękną zabawę i integrację!
Bożena Laska
Zapraszamy do naszej galerii na Aktywnych Przedszkolakach

School kopia NiestandardowyBAL KARNAWAŁOWY 1 Niestandardowy

 

Serdecznie zapraszamy do włączenia się w akcję. Tym razem pomagamy psiakom i kociakom ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt " Czekadełko" w Wadowicach Dolnych k/ Mielca.

plakat 2025

Bez tytułu

Nie ma wątpliwości, że w dzisiejszych czasach wszyscy mierzymy się z ogromną ilością „fake newsów”. Język propagandy, selektywne używanie statystyk oraz po prostu kłamstwa i manipulacja są wszechobecne w mediach i Internecie. Dlatego tak ważnym jest, aby nauczyć dziecko odróżniania fałszywych informacji od prawdziwych oraz sprawdzania źródeł. Jak chronić dziecko przez dezinformacją? Jak uczyć je sięgania po sprawdzone źródła? Uczniowie mają dzisiaj wręcz nieograniczony dostęp do informacji dzięki Internetowi. Jednak nie wszystkie, a może nawet i większość tych informacji jest nieprawdziwa, niedokładna, niekompletna lub w jakiś sposób zmanipulowana. Aby uchronić dziecko przed dezinformacją i zapewnić mu lepszy dostęp do wiarygodnych informacji należy samemu stanowić pewien przykład. Dzięki umiejętności odróżniania fałszywych informacji od prawdziwych dziecko będzie:

  • miało zrównoważony pogląd na otaczający go świat
  • mogło prowadzić otwarte dyskusje na tematy, które je interesują
  • miało możliwość kreowania własnych poglądów na różne sprawy
  • umiało wyrażać swoje poglądy, biorąc pod uwagę opinię innych

Jak nauczyć dziecko odróżniania fałszu od prawdy?

Jedyną możliwością jest edukacja. Pielęgnowanie i wzmacnianie w dziecku umiejętności odróżniania informacji, które czytają, czy nawet rzeczy, które widzą oraz podawanie ich w wątpliwość ma długofalowy efekt. Jak to zrobić?

Popraw krytyczne spojrzenie na świat cyfrowy

Internet ma ogromny potencjał i wpływ na świat. Pokolenie naszych dzieci, wychowywane w tym cyfrowym świecie, będzie w przyszłości ten świat kształtować. Okazuje się, że uczniowie potrafią lepiej odnajdować dezinformację w Internecie niż nam się wydaje. Wielu uczniów ma już dobrze rozwiniętą umiejętność, nazywaną przez ekspertów „krytycznym alfabetyzmem cyfrowym”. Innymi słowy to umiejętność świadomego i ostrożnego podejścia do czytanych informacji oraz tego, czym dzielimy się online.